2 februari 2011

Mormorsrutor


Mitt nya handarbetsprojekt är mormorsrutor. Ville ha någonting som är lätt, som jag kan hålla på med länge, och som på samma gång går fort. Det är trevligt att varje gång få sätta ihop nya färger så det blir varierande också på det sättet. Har gjort ett tjugotal rutor nu, så jag har ju att göra ett tag framöver.
Det mesta av garnet har jag fått av mamma, det är det som blivit över efter alla vantprojekt. Men behövde lite andra färger så jag köpte en påse på loppis med massa olika färger. Perfekt när jag behöver massor med olika färger.

2 kommentarer:

  1. Åh ja mormorsrutor är ju helt perfekta - det går snabbt men långsamt. Nu saknar jag mina rutor som ligger och skruttar i en låda hos mina föräldrar sen i sommras. Som substitut startar jag på en tröja en med massa flätor på..

    SvaraRadera
  2. men dom finns nog kvar när du kommer tillbaka. och jag tycker att tröja låter som ett bra projekt. har fortfarande inte stickat nån tröja, tror det börjar bli dags snart.

    SvaraRadera